Wersja dla słabowidzących
Powiększ czcionkę za pomocą skrótu klawiszowego CTRL +, a pomniejsz za pomocą CTRL -

Zadania Wydziału Organizacyjnego

 Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy prowadzenie następujących spraw:

W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:

  • opracowanie projektu Statutu Powiatu i projektów nowelizacji,
  • opracowanie projektów Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy, projektów aktów prawnych Starosty i Zarządu oraz projektów ich nowelizacji,
  • prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty,
  • inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
  • wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej,
  • prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw oraz opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw,
  • prowadzenie książki kontroli zewnętrznych, zbiorczej ewidencji materiałów z kontroli oraz wniosków i zaleceń pokontrolnych.

W zakresie skarg i wniosków:

  • przyjmowanie, rejestrowanie, załatwianie skarg i wniosków:
  • przygotowywanie projektów pism dotyczących skarg i wniosków, do podpisu Starosty lub Przewodniczącego Rady Powiatu,
  • sporządzanie na żądanie analizy i wniosków.

 

W zakresie spraw kadrowych:

  • prowadzenie i dokumentowanie ogółu spraw osobowych pracowników Starostwa, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu i kierowników inspekcji w tym prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu zatrudnienia, rent i emerytur, nagród jubileuszowych oraz odznaczeń,
  • wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie niezbędnych rejestrów,
  • prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze,
  • prowadzenie spraw związanych zatrudnianiem w ramach aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu oraz przyjmowaniem na staż, a także przyjmowanie na praktyki zawodowe,
  • koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
  • sporządzanie sprawozdań statystycznych,
  • prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i z oświadczeniami dot. prowadzenia działalności gospodarczej składanymi przez: sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej powiatu, osoby zarządzającej
    i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu starosty.

 

W zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:

  • prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej sekretariatu,
  • wdrażanie, prowadzenie i nadzorowanie elektronicznego obiegu dokumentów,
  • zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleksowej i alarmowej,
  • obsługa spotkań, narad i uroczystości okolicznościowych,
  • prowadzenie całokształtu spraw dotyczących pieczęci i tablic urzędowych oraz zabezpieczenie informacji wizualnej w Starostwie,
  • dokonywania prenumeraty prasy i innych wydawnictw,
  • prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym w ramach ustalonego limitu wydatków oraz prowadzenie podręcznego magazynu,
  • prowadzenie spraw związanych z najmem i użytkowaniem lokali, w tym wykorzystania sal narad i innych pomieszczeń przez instytucje i organizacje pozarządowe oraz osoby prywatne,
  • prowadzenie spraw gospodarczych zapewniających techniczne i materialne warunki funkcjonowania Starostwa,
  • prowadzenie obsługi interesantów,
  • prowadzenie całokształtu spraw związanych z obsługą archiwum zakładowego.

 

W zakresie obsługi Biura Rady i jej Komisji:

  • przygotowanie i obsługa posiedzeń Zarządu, Rady i jej Komisji,
  • obsługa kancelaryjno-biurowa Zarządu, Rady i jej Komisji w tym:
    • prowadzenie rejestrów: uchwał Rady, uchwał Zarządu, wniosków Komisji, interpelacji.
  • gromadzenie/ zbieranie i opracowywanie/ przygotowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu, Rady i poszczególnych Komisji,
  • sporządzanie protokołów z obrad rady, posiedzeń Zarządu i Komisji,
  • przekazywanie organom nadzoru uchwał rady,
  • przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji,
  • udostępnianie uchwał, protokołów lub innych materiałów do wiadomości publicznej,
    • koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Rady,
    • koordynowanie działań związanych ze skargami i wnioskami wpływającymi do Rady,
    • prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i z oświadczeniami dot. prowadzenia działalności gospodarczej składanymi przez radnych i członków zarządu,
    • udzielania pomocy radnym w wypełnianiu ich obowiązków.

 

W zakresie informatyzacji:

  • koordynacja działań z zakresu informatyki w Starostwie,
  • utrzymania ciągłości funkcjonowania systemów teleinformatycznych,
  • zapewnienie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych oraz poufności danych
    w nich przetwarzanych,
  • wdrażanie i testowanie nowych aplikacji i rozwiązań w zakresie informatycznym,
  • dokonywanie w ramach posiadanych środków, zakupów sprzętu komputerowego, elektronicznego oraz oprogramowania, a także przygotowywanie dokumentacji technicznej do przetargów,
  • szkolenie pracowników i udzielanie im instruktażu z zakresu informatyki,
  • nadzór nad elektronicznymi zasobami danych,
  • udzielanie pomocy informatycznej jednostkom organizacyjnym,
  • archiwizacja danych – tworzenie kopii zapasowych,
  • wykonywanie całokształtu zadań z zakresu informatyki zgodnie z obowiązującym prawem w tym min. dot. ochrony danych osobowych, praw autorskich i praw pokrewnych, dostępu do informacji publicznej, informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

 

Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.