Wersja dla słabowidzących
Powiększ czcionkę za pomocą skrótu klawiszowego CTRL +, a pomniejsz za pomocą CTRL -

Zadania Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych

Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych prowadzi sprawy z zakresu opieki zdrowotnej  i pomocy społecznej, należące do zadań własnych powiatu i zadań administracji rządowej zleconych powiatowi. W strukturze wydziału działa Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Namysłowie.

  1. Zadania z zakresu Ochrony Zdrowia:
  1. Związane z tworzeniem, przekształcaniem, likwidacją zakładów opieki zdrowotnej.
  2. Współdziałanie, monitorowanie funkcjonowania oraz przygotowywanie rocznych sprawozdań z zakresu działania z placówek lecznictwa otwartego na terenie powiatu.
  3. Aktualizacja danych, opiniowanie i współpraca przy realizacji wojewódzkiego planu działania Państwowe Ratownictwo Medyczne w zakresie dotyczącym powiatu namysłowskiego
  4. Wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z terenu obcego państwa.
  5. Opracowanie rocznego planu dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu oraz bieżący monitoring jego stosowania.
  6. Tworzenie i wdrażanie programów promocji i edukacji zdrowotnej oraz zdrowego trybu życia, w tym: rozwijanie i popieranie działalności podejmowanej w celu informowania społeczeństwa o szkodliwości chorób społecznych i uzależnień.
  7. Współpraca z organizacjami społecznymi i pozarządowymi w zakresie promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej.
  8. Realizacja zadań z zakresu Narodowego Programu Zdrowia.
  9. Realizacja zadań z zakresu Narodowego Planu Zdrowotnego.
  10. Przygotowanie, realizacja i koordynacja zdań wynikających z Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego.
  11. Współpraca z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym.
  12. Współdziałanie, zebranie i opracowanie danych na potrzeby jednostek realizujących zadania związane z zapobieganiem oraz zwalczaniem zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.
  13. Współpraca z o/opolskim Narodowego Funduszu Zdrowia w zakresie realizacji zadań i zabezpieczenia zdrowotnego powiatu namysłowskiego.
  14. Współpraca z samorządem lekarskim, pielęgniarskim i aptekarskim oraz nadzorem specjalistycznym w zakresie realizacji zadań powiatu i spraw związanych z zabezpieczeniem ciągłości udzielania świadczeń.
  15. Opracowywanie i publikacja informacji dla mieszkańców nt. obowiązujących aktów prawa i jego zmian, w zakresie dotyczącym udzielania świadczeń zdrowotnych, dostępności usług medycznych oraz profilaktyki i ochrony zdrowia.
  16. Współpraca z placówkami zewnętrznymi i komórkami własnej jednostki w zakresie sporządzania wniosków dotyczących pozyskania środków z Funduszy Unii Europejskiej, na zadania związane z profilaktyką, edukacją i ochroną zdrowia.
  17. Prowadzenie spraw związanych z przekazaniem zwłok szkołom wyższym do celów naukowych, jeżeli zwłoki te nie zostały pochowane przez osoby uprawnione.
  18. Prowadzenie spraw związanych z powołaniem odpowiedniej osoby do stwierdzenia zgonu w przypadkach określonych w ustawie o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
  19. Przygotowywanie projektów uchwał z zakresu ochrony zdrowia.
  20. Sprawozdawczość.
  1. Zadania z zakresu Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności:

Kierowanie pracami i obsługa administracyjna Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, a w szczególności:

  1. przyjmowanie wniosków i kompletowanie dokumentów,
  2. przygotowanie i obsługa komisji orzekających,
  3. wydawanie orzeczeń o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności i wskazaniach do ulg i uprawnień,
  4. wydawanie legitymacji,
  5. prowadzenie rejestrów przedmiotowych,
  6. prowadzenie Krajowego Systemu Monitoringu Osób Orzekanych o Niepełnosprawności, w zakresie osób niepełnosprawnych z terenu powiatu namysłowskiego,
  7. administrowanie danymi zgromadzonymi w Krajowym Systemie Monitoringu Osób Orzekanych o Niepełnosprawności,
  8.  sprawozdawczość,
  9. opracowywanie i udzielanie informacji nt. ulg i uprawnień przysługujących osobom niepełnosprawnym i ich opiekunom.  
  1. Zadania z zakresu Pomocy Społecznej:
  1. Sprawowanie funkcji kontrolnej nad działalnością merytoryczną Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
  2. Współdziałanie z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w zakresie sprawowanego przez jednostkę nadzoru nad Domem Pomocy Społecznej i Domem Dziecka - realizowanego na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  3. Współpraca z innymi podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie pomocy społecznej na terenie powiatu namysłowskiego.