Starostwo Powiatowe w Namysłowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Zadania Wydziału Finansowego

W zakresie planowania i realizacji budżetu.

  1. Opracowywanie projektu budżetu powiatu.
  2. Nadzór na realizacją budżetu.
  3. Opracowywanie wieloletnich planów finansowych.
  4. Przygotowywanie projektów uchwał zarządu i rady powiatu w sprawie zmian budżetu i zmian w budżecie.
  5. Wzorowanie prawidłowości opracowywania planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu.
  6. Nadzorowanie prawidłowości opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zleconych powiatowi.
  7. Przekazywanie informacji jednostkom organizacyjnym o zmianach budżetu.
  8. Sporządzanie zbiorczych sprawozdań statystycznych i finansowych w okresach kwartalnych, półrocznych i rocznych, z realizacji budżetu.
  9. Sprawdzanie i analiza sprawozdań statystycznych i finansowych składanych przez jednostki organizacyjne powiatu.
  10. Przekazywanie należnych kwot jednostkom organizacyjnym powiatu.
  11. Analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji jednostki starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu.

W zakresie księgowości budżetowej.

  1. Opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości i gospodarki finansowej.
  2. Przygotowanie zasad prowadzenia inwentaryzacji.
  3. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej budżetu powiatu.
  4. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej jednostki starostwa.
  5. Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych o dochodach i należnościach jednostki starostwa.
  6. Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych o wydatkach i zobowiązaniach jednostki starostwa.
  7. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
  8. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej konta depozytów.
  9. Windykacja należności budżetowych i jednostki starostwa.
  10. Rozliczanie inwentaryzacji.
  11. Prowadzenie ewidencji sprzedaży i sporządzanie deklaracji VAT.
  12. Planowanie wydatków osobowych jednostki starostwa.
  13. Sporządzanie list płac z tyt. umów o pracę i list wypłat z tytułu umów zleceń, umów o dzieło.
  14. Sporządzanie wniosków o refundację wynagrodzeń i składek ZUS.
  15. Prowadzenie dokumentacji płacowej.
  16. Sporządzanie deklaracji ZUS i podatkowych.
  17. Wydawanie zaświadczeń o zarobkach.
  18. Sporządzanie list wypłat diet radnych oraz rozliczenia rocznego wypłat diet.
  19. Sporządzania sprawozdawczości dotyczącej zatrudniania i płac.
  20. Prowadzenie kasy.
  21. Rozliczanie zaliczek pobieranych przez pracowników.
  22. Rozliczanie wypłat dla pracowników z tytułu przyznanych ryczałtów samochodowych.
  23. Kontrola dokumentów księgowych pod względem formalno - rachunkowym i sporządzanie przelewów z przestrzeganiem terminów płatności.
  24. Bieżąca współpraca z bankiem w celu uzgadniania sald na rachunkach bankowych.
  25. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dochodów Skarbu Państwa.
  26. Sporządzanie sprawozdań dotyczących realizacji dochodów Skarbu Państwa.
  27. Windykacja należności Skarbu Państwa.

W zakresie księgowości pozabudżetowej.

  1. Obsługa finansowo – księgowa powiatowych funduszy celowych.
  2. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
  3. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej przychodów i wydatków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  4. Sporządzanie sprawozdawczości z działalności powiatowych funduszy.
  5. Obsługa finansowo – księgowa państwowych funduszy celowych.
  6. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.
  7. Windykacja należności Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.
  8. Prowadzenie księgowości syntetycznej przychodów i wydatków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
  9. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej przychodów i wydatków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
  10. Dokonywanie corocznego przypisu należności Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
  11. Wysyłanie informacji do płatników o wysokości opłat na Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
  12. Windykacja należności Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
  13. Sporządzanie sprawozdawczości z działalności państwowych funduszy celowych.
Metryczka
  • wytworzono:
    05-10-2011
    przez: Tomasz Grzegorczyk
  • opublikowano:
    05-10-2011 11:17
    przez: Tomasz Grzegorczyk
  • zmodyfikowano:
    16-01-2012 10:33
    przez: Tomasz Grzegorczyk
  • podmiot udostępniający:
    Starostwo Powiatowe w Namysłowie
    odwiedzin: 17528
Dane jednostki:

Starostwo Powiatowe w Namysłowie
46-100 Namysłów
ul. Plac Wolności 12a
NIP: 7521299471 REGON: 531421963

Dane kontaktowe:

tel.: 77/4103 695
fax: 77/4103 922
e-mail: sekretariat@namyslow.pl
strona www: www.namyslow.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×