Starostwo Powiatowe w Namysłowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Wpis zmian do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

  • pisemny wniosek o wpis zmian do ewidencji – sporządzony samodzielnie przez składającego wniosek:
     
  • do wniosku należy dołączyć:
  1. protokół z zebrania zawierający informacje (uchwały) o dokonaniu zmian dot. m.in.:
    • nazwy stowarzyszenia,
    • adresu siedziby,
    • regulaminu działalności,

a także wyboru:

  • nowego przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie,
  • zarządu,
  • komisji rewizyjnej,
  1. listę obecności członków stowarzyszenia zwykłego na zebraniu.

.

Wszystkie dokumenty składa się w oryginale i w jednym egzemplarzu.

W przypadku zmiany regulaminu działalności należy załączyć 2 egz. jednolitego tekstu regulaminu.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Organ nadzoru (starosta) dokonuje wpisu zmian do ewidencji w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku. W przypadku, gdy wniosek zawiera braki, starosta może wezwać do ich uzupełnienia. Termin na uzupełnienie dokumentacji przez stowarzyszenie – 14 dni.

 

Nieuzupełnienie wniosku o wpis zmian do ewidencji w terminie 14 dni spowoduje jego bezskuteczność.

 

OPŁATY:

Brak

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

  • stowarzyszenie otrzymuje pismo o wpisaniu zmian do ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
  • pismo można odebrać osobiście za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość odbiorcy lub może być wysłane za pośrednictwem poczty (list polecony).

 

DODATKOWE INFORMACJE:

  • w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zmian danych, stowarzyszenie zwykłe składa wniosek do starosty o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych wraz z dokumentacją stanowiącą podstawę zmian,
  • obowiązkiem stowarzyszenia jest informowanie starosty o zmianie adresu zamieszkania przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie a także osób z zarządu i komisji rewizyjnej.

 

PODSTAWA PRAWNA

  • ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1393 z późn. zm.);
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r.  w sprawie określenia sposobu prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. z 2016 r., poz. 644).

 

DOC1. Wniosek o wpis zmian do ewidencji.doc
 

Opracowała:

Halina Dzidowska Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich

Metryczka
  • wytworzono:
    17-08-2016
    przez: Halina Dzidowska
  • opublikowano:
    17-08-2016 10:43
    przez: Bartosz Podgórski
  • zmodyfikowano:
    13-03-2018 12:09
    przez: Robert Kupniewski
  • podmiot udostępniający:
    Starostwo Powiatowe w Namysłowie
    odwiedzin: 5228
Dane jednostki:

Starostwo Powiatowe w Namysłowie
46-100 Namysłów
ul. Plac Wolności 12a
NIP: 7521299471 REGON: 531421963

Dane kontaktowe:

tel.: 77/4103 695
fax: 77/4103 922
e-mail: sekretariat@namyslow.pl
strona www: www.namyslow.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×