Starostwo Powiatowe w Namysłowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Wykreślanie z ewidencji stowarzyszeń zwykłych

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

  • pisemny wniosek o wykreślenie z ewidencji stowarzyszeń zwykłych – sporządzony samodzielnie przez składającego wniosek,
     
  • do wniosku należy dołączyć:
  1. protokół z zebrania wraz z uchwałami:
    • o rozwiązaniu stowarzyszenia,
    • o przeznaczeniu  posiadanego majątku,
  2. listę obecności wraz z podpisami członków stowarzyszenia zwykłego na zebraniu.

.

Wszystkie dokumenty składa się w oryginale i w jednym egzemplarzu.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

30 dni

 

OPŁATY:

Brak

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

  • stowarzyszenie otrzymuje pismo o wykreśleniu z ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
  • pismo można odebrać osobiście za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość odbiorcy lub może być wysłane za pośrednictwem poczty (list polecony).

 

PROCEDURA LIKWIDACJI:

 

W przypadku zaprzestania działalności i likwidacji stowarzyszenia, członkowie stowarzyszenia na zwołanym w tym celu zebraniu członków  powinni j.n.:

  1. sporządzić protokół z zebrania,
  2. sporządzić listę obecności członków stowarzyszenia, którzy uczestniczą w zebraniu,
  3. podjąć uchwałę o rozwiązaniu stowarzyszenia (zgodnie z zapisami regulaminu),

 

UWAGA:

            W uchwale należy określić datę rozwiązania stowarzyszenia

  1. podjąć uchwałę o przeznaczeniu majątku stowarzyszenia (jeżeli taki posiada),
  2. zdecydować o przekazaniu i przechowywaniu akt stowarzyszenia,
  3. złożyć wniosek do starosty o wykreślenie stowarzyszenia z „Ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych”.

 

UWAGA:

Likwidacja stowarzyszenia polega na:

  • całkowitym zakończeniu jego działalności,
  • zadysponowanie pozostałego w stowarzyszeniu mienia,
  • wykreśleniu z „Ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych”.

 

PODSTAWA PRAWNA

  • ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1393 z późn. zm.);
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r.  w sprawie określenia sposobu prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. z 2016 r., poz. 644).


DOC1. Wniosek o wykreślenie z ewidencji.doc

DOC2. Protokół z Zebrania Członków Stowarzyszenia.doc

DOCX3. Uchwała o rozwiązaniu stowarzyszenia.docx

DOC4. Wniosek o wydanie zaświadczenia - likwidacja stowarzyszenia zwykłego.doc

DOC5. Uchwała o przeznaczeniu majątku.doc

 

Opracowała:

Halina Dzidowska Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich

Metryczka
  • wytworzono:
    17-08-2016
    przez: Halina Dzidowska
  • opublikowano:
    17-08-2016 10:52
    przez: Bartosz Podgórski
  • zmodyfikowano:
    13-03-2018 13:19
    przez: Robert Kupniewski
  • podmiot udostępniający:
    Starostwo Powiatowe w Namysłowie
    odwiedzin: 5449
Dane jednostki:

Starostwo Powiatowe w Namysłowie
46-100 Namysłów
ul. Plac Wolności 12a
NIP: 7521299471 REGON: 531421963

Dane kontaktowe:

tel.: 77/4103 695
fax: 77/4103 922
e-mail: sekretariat@namyslow.pl
strona www: www.namyslow.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×