- STAROSTWO POWIATOWE
- Wydziały i Biura
- Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu
- Zadania Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu
Zadania Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu
Zadania wydziału
1. W zakresie zarządzania mieniem powiatu:
1) Przygotowywanie, aktualizacja i przedstawienie do akceptacji planu zarządzania powiatowym zasobem nieruchomości,
2) Przygotowywanie, aktualizacja i przedstawienie do akceptacji plan dochodów i wydatków związanych z gospodarowaniem majątkiem,
3) Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Powiatu oraz nadzorowanie kierowników jednostek w zakresie prawidłowości i legalności gospodarowania mieniem powierzonym do realizowania zadań statutowych,
4) Współpraca w wykonywaniu czynności związanych z ubezpieczeniem zarządzanego majątku powiatu,
5) Współpraca z wydziałem właściwym w zakresie ewidencji składników majątkowych i wykonywania sprawozdań ze stanu majątku,
6) Współpraca z wydziałem właściwym w zakresie przeprowadzania okresowych inwentaryzacji składników majątkowych majątku powiatu,
7) Udział w pracach Komisji Inwentaryzacyjnej,
8) Opracowywanie na potrzeby Zarządu i Rady Powiatu dokumentów o charakterze informacyjno – sprawozdawczym,
9) Zabezpieczenie mienia przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
10) Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu oraz prowadzenie windykacji tych należności,
11) Wydzierżawianie, wynajem i użyczanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu,
12) Sporządzanie umów dzierżawy, najmu i użyczenia nieruchomości,
13) Prowadzenie centralnego rejestru umów dzierżawy, najmu i użyczenia nieruchomości (z aneksami),
14) Kontrola realizacji umów zapewniających dla nieruchomości dostawę mediów tj. centralnego ogrzewania wody, prądu, gazu oraz odprowadzenia i wywozu nieczystości,
15) Monitoring i kontrola stanu budynków, sprawowanie nadzoru nad osobami odpowiedzialnymi za konserwację i bieżące naprawy,
16) Kontrola nad utrzymaniem porządku i czystości w budynku oraz w obrębie posesji,
17) Podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w zakresie zarządzanego mienia Powiatu.
2. W zakresie przygotowania i nadzoru nad realizacją powiatowych inwestycji i remontów:
1) Koordynowanie i nadzorowanie inwestycji powiatowych.
2) Sporządzanie projektów planów inwestycyjnych.
3) Przygotowanie dokumentacji wyjściowej do realizacji inwestycji.
4) Uzgadnianie i gromadzenie niezbędnej dokumentacji projektowej.
5) Przygotowanie materiałów związanych z rozliczaniem inwestycji, odbiór robót budowlanych i remontowych, przekazywanie ich do użytkowania.
6) Nadzór inwestorski nad realizacją i rozliczeniem zadań remontowych i inwestycyjnych oraz kontrola realizacji zapisów umów.
7) Nadzór merytoryczny nad prowadzonymi przez Powiat zadaniami remontowymi i inwestycyjnymi.
8) Przedstawianie Zarządowi Powiatu wniosków dotyczących realizacji inwestycji.
9) Przeprowadzanie przeglądów okresowych budynków stanowiących własność powiatu a nie przekazanych do zarządzania innym jednostkom organizacyjnym powiatu oraz prowadzenie ksiąg obiektu budowlanego.
10) Prowadzenie remontów (bez bieżącego utrzymania) w budynkach stanowiących własność powiatu a nie przekazanych do zarządzania innym jednostkom organizacyjnym powiatu, w tym weryfikacja kosztorysów.
11) Współpraca w opracowywaniu wieloletnich planów inwestycyjnych.
12) Współpraca w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie realizowanych
zadań inwestycyjnych.
13) Kontrola zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
14) Wykonywanie innych zadań zleconych przez Starostę.
16) Parafowanie umów i faktur pod katem zgodności z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. W zakresie prowadzenia spraw zamówień publicznych w powiecie dla wszystkich jednostek organizacyjnych i SP ZOZ:
1) Przeprowadzanie postępowań w sprawie zamówień publicznych udzielanych przez powiat namysłowski, starostę namysłowskiego, starostwo powiatowe, jednostki organizacyjne powiatu i samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej powyżej 14 000 EURO.
2) Przyjmowanie wniosków o przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych składanych przez kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, kierowników komórek organizacyjnych starostwa powiatowego i dyrektora samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.
3) Weryfikacja złożonych dokumentów i ewentualne ich uzupełnienie.
4) Wybór trybu udzielenia zamówienia publicznego.
5) Przygotowywanie postępowania o udzielenie zamówień publicznych:
a) sporządzenie wniosków o przeprowadzenie postępowania w sprawie zamówień publicznych,
b) przygotowywanie ogłoszeń o zamówieniach publicznych,
c) przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
6) Uzgadnianie i zatwierdzanie dokumentów, o których mowa w pkt. 5.
7) Przygotowywanie informacji na tablice ogłoszeń, do prasy, przesyłanie ogłoszeń do Biuletynu Zamówień Publicznych i Dziennika Urzędowego Wspólnot Europejskich, zamieszczanie ogłoszeń w BIP-ie.
8) Umieszczanie i bieżąca aktualizacja w BIP-ie informacji, o których mowa w uchwale Zarządu Powiatu Namysłowskiego w sprawie zatwierdzenia regulaminu określającego zasady i tryb udzielania zamówień publicznych oraz zarządzeniach Starosty Namysłowskiego.
9) Współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych w związku z udzielanymi zamówieniami publicznymi oraz w zakresie dotyczącym Biuletynu Zamówień Publicznych.
10) Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, aktywne uczestniczenie w pracach komisji przetargowych, a w szczególności:
a) informowanie uczestników postępowania,
b) sprzedaż specyfikacji,
c) udzielanie pisemnych odpowiedzi na zapytania uczestników postępowania,
d) zbieranie ofert.
11) Organizowanie i koordynacja nad pracami komisji przetargowych.
12) Nadzór i weryfikacja dokumentów z posiedzeń komisji przetargowych.
13) Kompletowanie i przechowywanie dokumentacji z zamówień publicznych.
14) Powiadamianie o wynikach i umawianie stron na podpisanie umowy.
15) Przygotowywanie umów zawieranych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
16) Opracowywanie i aktualizacja projektów aktów prawnych dotyczących zamówień publicznych.
17) Pomoc komórkom organizacyjnym starostwa powiatowego i jednostkom organizacyjnym powiatu w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych,
18) Uczestniczenie w negocjacjach umów o udzielanie zamówień publicznych,
19) Opracowywanie i przygotowywanie ogólnych warunków umów, wzorów umów, regulaminów, wzorców postępowania przy udzielaniu zamówień we współpracy z Radcą Prawnym,
20) Upowszechnianie doświadczeń w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych,
21) Realizowanie zadań w zakresie przestrzegania przepisów o zamówieniach publicznych oraz informowanie Starosty Namysłowskiego o przypadkach naruszeń przepisów ustawy o zamówieniach publicznych, stwierdzonych w związku z realizowanymi zadaniami.
22) Opracowywanie, gromadzenie i ewidencjonowanie wszelkich opinii, uwag oraz propozycji dotyczących zmian przepisów o zamówieniach publicznych ze stosowania prawa o zamówieniach publicznych w starostwie powiatowym i jednostkach organizacyjnych powiatu.
23) Sporządzanie sprawozdań z realizacji zamówień publicznych na Zarząd Powiatu.
24) Sporządzanie rocznych sprawozdań z realizacji zamówień publicznych do Urzędu Zamówień Publicznych.
25) Prowadzenie centralnego rejestru umów w sprawie zamówień publicznych (z aneksami).