Zadania Wydziału Organizacyjnego
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy prowadzenie następujących spraw:
W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
- opracowanie projektu Statutu Powiatu i projektów nowelizacji,
- opracowanie projektów Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy, projektów aktów prawnych Starosty i Zarządu oraz projektów ich nowelizacji,
- prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty,
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej,
- prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw oraz opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw,
- prowadzenie książki kontroli zewnętrznych, zbiorczej ewidencji materiałów z kontroli oraz wniosków i zaleceń pokontrolnych.
W zakresie skarg i wniosków:
- przyjmowanie, rejestrowanie, załatwianie skarg i wniosków:
- przygotowywanie projektów pism dotyczących skarg i wniosków, do podpisu Starosty lub Przewodniczącego Rady Powiatu,
- sporządzanie na żądanie analizy i wniosków.
W zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie i dokumentowanie ogółu spraw osobowych pracowników Starostwa, dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu i kierowników inspekcji w tym prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu zatrudnienia, rent i emerytur, nagród jubileuszowych oraz odznaczeń,
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie niezbędnych rejestrów,
- prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze,
- prowadzenie spraw związanych zatrudnianiem w ramach aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu oraz przyjmowaniem na staż, a także przyjmowanie na praktyki zawodowe,
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych,
- prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i z oświadczeniami dot. prowadzenia działalności gospodarczej składanymi przez: sekretarza powiatu, skarbnika powiatu, kierownika jednostki organizacyjnej powiatu, osoby zarządzającej
i członka organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu starosty.
W zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:
- prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej sekretariatu,
- wdrażanie, prowadzenie i nadzorowanie elektronicznego obiegu dokumentów,
- zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleksowej i alarmowej,
- obsługa spotkań, narad i uroczystości okolicznościowych,
- prowadzenie całokształtu spraw dotyczących pieczęci i tablic urzędowych oraz zabezpieczenie informacji wizualnej w Starostwie,
- dokonywania prenumeraty prasy i innych wydawnictw,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym w ramach ustalonego limitu wydatków oraz prowadzenie podręcznego magazynu,
- prowadzenie spraw związanych z najmem i użytkowaniem lokali, w tym wykorzystania sal narad i innych pomieszczeń przez instytucje i organizacje pozarządowe oraz osoby prywatne,
- prowadzenie spraw gospodarczych zapewniających techniczne i materialne warunki funkcjonowania Starostwa,
- prowadzenie obsługi interesantów,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z obsługą archiwum zakładowego.
W zakresie obsługi Biura Rady i jej Komisji:
- przygotowanie i obsługa posiedzeń Zarządu, Rady i jej Komisji,
- obsługa kancelaryjno-biurowa Zarządu, Rady i jej Komisji w tym:
- prowadzenie rejestrów: uchwał Rady, uchwał Zarządu, wniosków Komisji, interpelacji.
- gromadzenie/ zbieranie i opracowywanie/ przygotowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu, Rady i poszczególnych Komisji,
- sporządzanie protokołów z obrad rady, posiedzeń Zarządu i Komisji,
- przekazywanie organom nadzoru uchwał rady,
- przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji,
- udostępnianie uchwał, protokołów lub innych materiałów do wiadomości publicznej,
- koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Rady,
- koordynowanie działań związanych ze skargami i wnioskami wpływającymi do Rady,
- prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i z oświadczeniami dot. prowadzenia działalności gospodarczej składanymi przez radnych i członków zarządu,
- udzielania pomocy radnym w wypełnianiu ich obowiązków.
W zakresie informatyzacji:
- koordynacja działań z zakresu informatyki w Starostwie,
- utrzymania ciągłości funkcjonowania systemów teleinformatycznych,
- zapewnienie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych oraz poufności danych
w nich przetwarzanych, - wdrażanie i testowanie nowych aplikacji i rozwiązań w zakresie informatycznym,
- dokonywanie w ramach posiadanych środków, zakupów sprzętu komputerowego, elektronicznego oraz oprogramowania, a także przygotowywanie dokumentacji technicznej do przetargów,
- szkolenie pracowników i udzielanie im instruktażu z zakresu informatyki,
- nadzór nad elektronicznymi zasobami danych,
- udzielanie pomocy informatycznej jednostkom organizacyjnym,
- archiwizacja danych – tworzenie kopii zapasowych,
- wykonywanie całokształtu zadań z zakresu informatyki zgodnie z obowiązującym prawem w tym min. dot. ochrony danych osobowych, praw autorskich i praw pokrewnych, dostępu do informacji publicznej, informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.