Wydawanie kart parkingowych
ZŁOŻENIE WNIOSKU
O WYDANIE KARTY PARKINGOWEJ
PO DNIU 28 WRZEŚNIA 2023r.
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Namysłowie informuje,
iż począwszy od dnia 29 września 2023r.( w związku z upływem 90.dnia od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego wywołanego wirusem SARS-CoV-2)
wniosek o wydanie karty parkingowej osoba niepełnosprawna lub jej przedstawiciel ustawowy (opiekun prawny) może złożyć
WYŁĄCZNIE OSOBIŚCIE W SIEDZIBIE ORGANU.
Telefon kontaktowy w sprawach dot. kart parkingowych (77) 4103 695, wew. 166-167.
Wydawanie kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych
Wymagane dokumenty:
a)pisemny wniosek o wydanie karty parkingowej,
b)oryginał opłaty za wydanie karty parkingowej – w treści druku należy wpisać imię i nazwisko osoby na którą ma zostać wydana karta,
c)zdjęcie o wymiarach 35 mm x 45 mm, odzwierciedlające aktualny wizerunek osoby, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami- z wyjątkiem osób, których taka fotografia zamieszczona jest w dokumencie potwierdzającym tożsamość tej osoby,
d)oryginał prawomocnego i ważnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (osoby po 16 r.ż.) lub niepełnosprawności (dzieci-osoby poniżej 16 r.ż.)- pozytywne określone wskazanie w pkt.9 dotyczącym spełnienia przesłanek ustawowych do wydawania kart parkingowych.
Orzeczeniem prawomocnym jest orzeczenie od którego nie wniesiono odwołania albo co do którego strona zrzekła się prawa do wniesienia odwołania oraz wyroku sądu, od którego nie wniesiona środka zaskarżenia.
Inne istotne informacje (uwagi):
a)Osoby po 18 r.ż. składają wniosek o wydanie karty osobiście, lub w przypadku ubezwłasnowolnienia i ustanowienia przedstawiciela ustawowego za jego pośrednictwem (przedstawiając do wglądu prawomocne postanowienie sądu).
b)Odbiór karty możliwy jest przez osobę upoważnioną, po wpisaniu jej danych w pkt 22 formularza wniosku.
c)W przypadku dzieci wniosek składa rodzic lub opiekun prawny dziecka (postanowienie sądu do wglądu).
d)Podpis w miejscu „wzór podpisu” osoba składa się w siedzibie urzędu przed Przewodniczącym Zespołu lub osobą przez niego upoważnioną. W przypadku osób ubezwłasnowolnionych, osób nie mogących złożyć podpisu i dzieci, miejsce to zostaje puste.
e)Karta wydawana jest na okres ważności orzeczenia, ale nie dłużej niż na lat 5.
f)Wniosek o wydanie karty parkingowej wnosi się do wybranego przewodniczącego zespołu – nie obowiązuje właściwość terytorialna.
g)Karty parkingowe wydawane są wyłącznie na podstawie orzeczeń Powiatowych/Miejskich/Wojewódzkich Zespołów ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Uprawnienia do karty parkingowej na podstawie orzeczeń wydanych przed 1 lipca 2014r.
Uprawnienia do karty parkingowej zachowują jedynie osoby niepełnosprawne ze znacznym stopniem niepełnosprawności, posiadające w orzeczeniu o stopniu niepełnosprawności jeden z trzech symboli przyczyny niepełnosprawności: 04-O (choroby narządu wzroku), 05-R (upośledzenie narządu ruchu) lub 10-N (choroba neurologiczna) oraz zawierające wskazanie o spełnieniu przesłanek uprawniających do uzyskania karty parkingowej.
Uprawnienia do karty parkingowej na podstawie orzeczeń wydanych po 1 lipca 2014r.
Na podstawie orzeczeń wydawanych przez zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności po 1 lipca 2014r., kartę parkingową mogą otrzymać jedynie osoby niepełnosprawne zaliczone do znacznego albo umiarkowanego stopnia niepełnosprawności mające znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się. Przy czym osoby zaliczone do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności mogą otrzymać kartę parkingową jedynie w przypadku ustalenia przyczyny niepełnosprawności oznaczonej symbolem: 04-O, 05-R, 07-S lub 10-N.
Kartę parkingową mogą otrzymać również osoby niepełnosprawne, które nie ukończyły 16 roku życia, mające znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się.
Karta parkingowa dla osoby niepełnosprawnej nie przysługuje osobom z lekkim stopniem niepełnosprawności.
Opłaty:
Kwota:
21 zł
Wpłaty należy dokonać na konto:
Starostwa Powiatowego w Namysłowie, ul. Plac Wolności 12A, 46-100 Namysłów
Nr rachunku bankowego:
63 8890 0001 0026 5917 2000 0003
Tytuł :
Opłata za wydanie karty parkingowej ……………. (imię i nazwisko osoby niepełnosprawnej)
Miejsce złożenia dokumentów
Dokumentację należy składać w :
Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności
ul. Plac Wolności 12a
46-100 Namysłów
Czas załatwienia sprawy
W przypadku spełnienia warunków do otrzymania karty parkingowej, przewodniczący zespołu w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku spełniającego wymogi formalne, informuje osobę niepełnosprawną lub placówkę o terminie i miejscu odbioru karty.
Tryb odwoławczy
Od informacji o odmowie przyznania karty nie przysługuje odwołanie, ponieważ przyznanie karty jest czynnością materialno – techniczną i konsekwencją posiadania orzeczenia wraz ze wskazaniem do karty parkingowej.
Wydawanie kart parkingowych dla placówek
Wymagane dokumenty:
a)pisemny wniosek o wydanie karty parkingowej,
b)oryginał opłaty za wydanie karty parkingowej,
c)do wglądu – dowód rejestracyjny pojazdu placówki.
Składając wniosek wnioskodawca oświadcza o:
a)posiadaniu upoważnienia do reprezentowania placówki,
b)prowadzeniu przez placówkę działalności w zakresie opieki, rehabilitacji lub edukacji osób niepełnosprawnych mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się i uprawnieniu do uzyskania karty parkingowej,
c)aktualności i zgodności ze stanem faktycznym danych podanych we wniosku.
Inne istotne informacje (uwagi):
a)Wniosek placówki składa i podpisuje osoba uprawniona do jej reprezentowania.
b)Kartę parkingową wydaje się placówce zajmującej się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się.
c)Kartę parkingowa dla placówek wydaje się na okres lat 3.
d)Wniosek składa się do przewodniczącego zespołu właściwego ze względu na siedzibę placówki.
Opłaty:
Kwota :
21 zł
Wpłaty należy dokonać na konto:
Starostwa Powiatowego w Namysłowie, ul. Plac Wolności 12A, 46-100 Namysłów
Nr rachunku bankowego:
63 8890 0001 0026 5917 2000 0003
Tytuł :
Opłata za wydanie karty parkingowej ……………….. (nazwa placówki)
Miejsce złożenia dokumentów
Dokumentację należy składać w :
Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności
ul. Plac Wolności 12a
46-100 Namysłów
Czas załatwienia sprawy
W przypadku spełnienia warunków do otrzymania karty parkingowej, przewodniczący zespołu w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku spełniającego wymogi formalne, informuje osobę niepełnosprawną lub placówkę o terminie i miejscu odbioru karty.
Tryb odwoławczy
Od informacji o odmowie przyznania karty nie przysługuje odwołanie, ponieważ przyznanie karty jest czynnością materialno – techniczną i konsekwencją posiadania orzeczenia wraz ze wskazaniem do karty parkingowej.
W sprawie pytań i w celu wyjaśnienia wątpliwości można kontaktować się bezpośrednio z pracownikami telefonicznie (77 410 36 95 wew.166-167 ) lub osobiście w Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności, ul. Plac Wolności 12a, 46-100 Namysłów ( pokój nr. 17- 18/18a).
Pliki do pobrania:
Klauzula informacyjna.docx (18,13KB)
Wniosek o wydanie karty parkingowej - Wersja PDF.pdf (270,54KB)