- STAROSTWO POWIATOWE
- Wydziały i Biura
- Wydział Finansowy
- Zadania wydziału
Zadania Wydziału Finansowego
W zakresie planowania i realizacji budżetu.
- Opracowywanie projektu budżetu powiatu.
- Nadzór na realizacją budżetu.
- Opracowywanie wieloletnich planów finansowych.
- Przygotowywanie projektów uchwał zarządu i rady powiatu w sprawie zmian budżetu i zmian w budżecie.
- Wzorowanie prawidłowości opracowywania planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu.
- Nadzorowanie prawidłowości opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zleconych powiatowi.
- Przekazywanie informacji jednostkom organizacyjnym o zmianach budżetu.
- Sporządzanie zbiorczych sprawozdań statystycznych i finansowych w okresach kwartalnych, półrocznych i rocznych, z realizacji budżetu.
- Sprawdzanie i analiza sprawozdań statystycznych i finansowych składanych przez jednostki organizacyjne powiatu.
- Przekazywanie należnych kwot jednostkom organizacyjnym powiatu.
- Analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji jednostki starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu.
W zakresie księgowości budżetowej.
- Opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości i gospodarki finansowej.
- Przygotowanie zasad prowadzenia inwentaryzacji.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej budżetu powiatu.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej jednostki starostwa.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych o dochodach i należnościach jednostki starostwa.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych o wydatkach i zobowiązaniach jednostki starostwa.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej konta depozytów.
- Windykacja należności budżetowych i jednostki starostwa.
- Rozliczanie inwentaryzacji.
- Prowadzenie ewidencji sprzedaży i sporządzanie deklaracji VAT.
- Planowanie wydatków osobowych jednostki starostwa.
- Sporządzanie list płac z tyt. umów o pracę i list wypłat z tytułu umów zleceń, umów o dzieło.
- Sporządzanie wniosków o refundację wynagrodzeń i składek ZUS.
- Prowadzenie dokumentacji płacowej.
- Sporządzanie deklaracji ZUS i podatkowych.
- Wydawanie zaświadczeń o zarobkach.
- Sporządzanie list wypłat diet radnych oraz rozliczenia rocznego wypłat diet.
- Sporządzania sprawozdawczości dotyczącej zatrudniania i płac.
- Prowadzenie kasy.
- Rozliczanie zaliczek pobieranych przez pracowników.
- Rozliczanie wypłat dla pracowników z tytułu przyznanych ryczałtów samochodowych.
- Kontrola dokumentów księgowych pod względem formalno - rachunkowym i sporządzanie przelewów z przestrzeganiem terminów płatności.
- Bieżąca współpraca z bankiem w celu uzgadniania sald na rachunkach bankowych.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dochodów Skarbu Państwa.
- Sporządzanie sprawozdań dotyczących realizacji dochodów Skarbu Państwa.
- Windykacja należności Skarbu Państwa.
W zakresie księgowości pozabudżetowej.
- Obsługa finansowo – księgowa powiatowych funduszy celowych.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej przychodów i wydatków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Sporządzanie sprawozdawczości z działalności powiatowych funduszy.
- Obsługa finansowo – księgowa państwowych funduszy celowych.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.
- Windykacja należności Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej przychodów i wydatków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej przychodów i wydatków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
- Dokonywanie corocznego przypisu należności Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
- Wysyłanie informacji do płatników o wysokości opłat na Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
- Windykacja należności Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
- Sporządzanie sprawozdawczości z działalności państwowych funduszy celowych.