- INFORMACJE PUBLICZNE
- Rejestry publiczne, ewidencje, archiwa
Rejestry publiczne, ewidencje i archiwa
Rejestry i ewidencje prowadzone w Starostwie Powiatowym w Namysłowie.pdf (34,85KB)
Informacja o sposobach i zasadach udostępniania danych
zawartych w rejestracji, ewidencjach i archiwum.
Dane zawarte w prowadzonych rejestrach i ewidencjach udostępniane są w siedzibie Starostwa na wniosek zainteresowanego podmiotu. Informacje udziela pracownik prowadzący dany rejestr bądź ewidencję z zastrzeżeniem informacji, których udostępnienie podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych.
W Starostwie Powiatowym w Namysłowie prowadzone jest archiwum zakładowe. Z zasobu dokumentacji prowadzonego w archiwum można korzystać codziennie w dniach pracy starostwa w godzinach 1100 - 1300. Udostępnianie dokumentacji z archiwum odbywa się zgodnie z Zarządzeniem wewnętrznym nr Or/20 z dnia 08 czerwca 2001r. Starosty Namysłowskiego w sprawie zakresu działania archiwum zakładowego oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w Starostwie Powiatowym w Namysłowie
Udostępnianie dokumentacji w archiwum
(wyciąg z w/w zarządzenia)
§10
- Archiwum zakładowe udostępnia dokumentację kategorii "A" i "B" dla celów służbowych i naukowo-badawczych.
- Udostępnianie dokumentacji dla celów służbowych odbywa się za zgodą kierownika tego wydziału, z którego dokumentacja pochodzi, na podstawie kart udostępniania (Wzór Pu-A-32). Na udostępnienie dokumentacji wydziału zlikwidowanego zgodę wyraża kierownik wydziału, który przejął jego zakres działania lub - jeżeli takiego wydziału nie można ustalić - bezpośredni przełożony kierownika archiwum.
- Udostępnienie dokumentacji dla celów naukowo-badawczych odbywa się na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
- Udostępnianie dokumentacji odbywa się w pomieszczeniach biurowych archiwum zakładowego pod nadzorem kierownika archiwum lub wyznaczonego przez niego pracownika.
- W uzasadnionych wypadkach dokumentacja może być wypożyczona poza lokal archiwum zakładowego na teren pomieszczeń biurowych starostwa. Należy wówczas dokumentację znajdującą się w wypożyczonej teczce ponumerować (spaginować) oraz sporządzić jej spis i opis (np. załączniki w postaci planów, plansz itp., dokumenty luźne, stan zachowania materiałów, braki itd.).
- Poza biura starostwa nie wolno wypożyczać żadnej dokumentacji.
-
Poza lokal archiwum zakładowego nie wolno wypożyczać:
a) dokumentacji zastrzeżonej przez kierownika wydziału, który ją przekazał,
b) dokumentacji uszkodzonej,
c) środków ewidencyjnych archiwum zakładowego. - Poszukiwania dokumentacji w archiwum zakładowym przeprowadzają wyłącznie pracownicy tego archiwum.
- W miejsce wyjętej z półek dokumentacji wkłada się kartę zastępczą.