Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego
Zarządzenie Nr 04/01/2015
STAROSTY NAMYSŁOWSKIEGO
z dnia 12 stycznia 2015r.
w sprawie powołania Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
Na podstawie art. 17 ust. 4,5,6 i 7 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2013r., poz. 1166) oraz § 9 ust. 1 pkt 1 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Namysłowie stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XX/174/2012 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 27 czerwca 2012 roku w sprawie uchwalenia regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Namysłowie zarządzam, co następuje:
§ 1
- Tworzy się Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego Powiatu Namysłowskiego, zwany dalej „Zespołem”.
- Zespół jest organem, za pomocą którego Starosta Namysłowski wykonuje na terenie powiatu namysłowskiego zadania zarządzania kryzysowego, które są określone w § 4.
§ 2
- W skład Zespołu powołuję:
- Szef Zespołu - Starosta Namysłowski;
- Zastępca Szefa Zespołu Powiatowego – Wicestarosta Namysłowski;
- Zastępca Szefa Zespołu Powiatowego – Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie;
- Członkowie Zespołu:
a) Sekretarz Powiatu;
b) Naczwelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich;
c) Inspektor ds. OC, Obronności i Zarządzania Kryzysowego;
d) Podinspektor ds. Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego;
e) Naczelnik Wydziału Dróg;
f) Komendant Powiatowy Policji;
g) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny;
h) Powiatowy Lekarz Weterynarii;
i) Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego;
j) Przedstawiciel Wojskowego Komendanta Uzupełnień.
- Członkowie Zespołu mogą wyznaczać do udziału w jego pracach swoich przedstawicieli.
- Do pracy w Zespole, w zależności od potrzeb, mogą być wyznaczani przez Starostę Namysłowskiego kierownicy komórek organizacyjnych Starostwa. W/w osoby działają w Zespole na prawach członka.
- Starosta, stosownie do zaistniałej sytuacji, może doraźnie zapraszać do pracy w Zespole inne osoby, nie będące członkami Zespołu spośród:
a) osób zatrudnionych w powiatowych jednostkach organizacyjnych;
b) przedstawicieli organizacji pozarządowych;
c) przedstawicieli społecznych organizacji ratowniczych;
d) innych osób.
§ 3
- Posiedzenie Zespołu zwołuje Starosta Namysłowski – Szef Zespołu, a w przypadku jego nieobecności – zastępca.
- Posiedzenia Zespołu zwołuje się w trybie zwyczajnym przynajmniej dwa razy w roku.
- W przypadku sytuacji nadzwyczajnej tj. wystąpienia lub możliwości zaistnienia sytuacji kryzysowej, podczas której wymagane jest podjęcie działań – posiedzenie Zespołu zwoływane jest w trybie nadzwyczajnym.
- W przypadku zwołania posiedzenia w trybie zwyczajnym Starosta zawiadamia członków Zespołu oraz inne zaproszone osoby, w zależności od tematyki posiedzenia, pisemnie. W piśmie zawiera się informację o czasie, miejscu i porządku obrad.
- W przypadku zwołania posiedzenia w sytuacji nadzwyczajnej Starosta zawiadamia członków Zespołu oraz inne wybrane osoby, w zależności od rodzaju zdarzenia wszystkimi dostępnymi środkami teleinformatycznymi, określając temat, miejsce i termin posiedzenia.
- W sprawach dotyczących nadzwyczajnych zagrożeń występujących na terenie danej gminy na posiedzenie Zespołu zapraszany jest burmistrz/wójt tej gminy lub upoważniona przez niego osoba.
- Szef Zespołu, jego zastępcy oraz członkowie nie otrzymują o dodatkowego wynagrodzenia, diet lub ryczałtów za udział w pracach.
§ 4
Do zadań Zespołu należy:
1. Ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń. Ocenę występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń zawiera Plan Zarządzania Kryzysowego Powiatu Namysłowskiego.
2. W przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej Zespół, na posiedzeniu w pełnym składzie lub w składzie określonym przez Starostę dokona oceny potencjalnych zagrożeń oraz prognozy rozwoju sytuacji stosownie do skali występującego zagrożenia.
3. Przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie Staroście wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w planie zarządzania kryzysowego.
4. Przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami.
5. Opiniowanie planu zarządzania kryzysowego powiatu namysłowskiego.
§ 5
- Dokumentami działań Zespołu są:
- roczny plan pracy zatwierdzony przez Starostę;
- powiatowy plan zarządzania kryzysowego;
- plany ćwiczeń;
- protokoły posiedzeń;
- raporty bieżące i okresowe.
- Posiedzenia Zespołu odbywają się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Namysłowie.
- W przypadku wystąpienia lub możliwości wystąpienia sytuacji kryzysowej wymagającej podjęcia natychmiastowych działań miejscem pracy Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego są wyznaczone pomieszczenia zlokalizowane w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie.
- Szef Zespołu może zarządzić posiedzenie Zespołu w innym miejscu niż określone w § 5 ust. 2 i 3.
- Obsługę kancelaryjno – biurową Zespołu zapewnia Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich Starostwa Powiatowego w Namysłowie.
§ 6
- Prawo udzielania informacji prasowych przysługuje wyłącznie Przewodniczącemu Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego lub upoważnionej przez niego osobie.
- Decyzje o zapraszaniu na posiedzenia Zespołu przedstawicieli środków masowego przekazu podejmuje Przewodniczący Zespołu.
- Obsługę medialną Zespołu zapewnia Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu.
§ 7
Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego w celu otrzymywania aktualnych informacji współpracuje z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego.
§ 8
W czasie wystąpienia na terenie powiatu namysłowskiego sytuacji kryzysowych, ogłoszenia stanów nadzwyczajnych, o których mowa w art. 288 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej lub wprowadzenia odpowiedniego stopnia alarmowego, Powiatowy Zespół funkcjonuje na zasadach zawartych w niniejszym zarządzeniu.
§ 9
W celu realizacji zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w budżecie powiatu namysłowskiego tworzy się rezerwę celową w wysokości zaplanowanej w budżecie powiatu na dany rok kalendarzowy, zgodnie z art. 26 ust. 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2013r. poz. 1166).
§ 10
Wykonanie zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich.
.
§ 11
Traci moc Zarządzenie Nr 11/03/2011 Starosty Namysłowskiego z dnia 01 marca 2011r. w sprawie powołania Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.