Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności Powiat Namysłowski

Starostwo Powiatowe w Namysłowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.namyslow.pl.

  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-01-01

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

Treści niedostępne

 Pliki typu PDF, DOC, IMG, SCAN z racji swoich objętości redaktorzy starają się ograniczać do minimum korzystanie z takiej formy publikacji.

Wyłączenia:

  • filmy nie posiadają audiodeskrypcji, gdyż w większości zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
  • niektóre treści nie wchodzą w zakres mających zastosowanie przepisów
     

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-21
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-09-29

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Bartosz Podgórski.
  • E-mail: koordynator.dostepnosci@namyslow.pl
  • Telefon: 774193695 wew.205

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego (Starosty Namysłowskiego) pocztą na adres Plac Wolności 12A, 46-100 Namysłów lub drogą elektroniczną na adres e-mail sekretariat@namyslow.pl

  • Organ nadzorujący: w przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skróty Klawiszowe wspomagające:

  • TAB - przejście do kolejnego elementu
  • SHIFT + TAB - przejście do poprzedniego elementu
  • SHIFT + ALT + F – przejście do wyszukiwarki
  • SHIFT + ALT + H – przejście do strony głównej
  • SHIFT + ALT + M – przejście do treści podstrony
  • SHIFT + ALT + 1-5 – przejście do menu
  • ESC - anulowanie podpowiedzi

Dostępność architektoniczna

Budynek Starostwa Powiatowego w Namysłowie, ul. Plac Wolności 12A, 46-100 Namysłów,  przystosowany jest do obsługi osób z trudnościami w poruszaniu się, do budynku Starostwa można dojechać samodzielnie oraz środkami komunikacji publicznej. Przed budynkiem funkcjonuje parking na którym wyznaczone są osobne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Po drugiej stronie budynku od strony głównej wejścia znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową. 

Drzwi wejściowe do siedziby Starostwa są przystosowane na przejazd wózka inwalidzkiego. W każdej chwili istnieje możliwość przejazdu z pomocą pracownika Punktu Informacyjnego Starostwa.

Po wejściu do budynku znajduje się duży główny hall na wprost wejścia głównego Punkt Informacyjny, którego pracownik udzieli informacji związanych z pracą urzędu i wydziałów.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń powiększonych dla osób niewidomych i słabowidzących.

Korytarze budynku są wystarczająco szerokie co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.

Po prawej stronie od wejścia znajduje się osobna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami

W budynku Starostwa znajdują się 2 piętra do których swobodny dostęp umożliwia winda o odpowiednich wymiarach zapewniających dostępność osób na wózku.

Na pierwszym piętrze mieści się sala narad w której organizowane są różne wydarzenia. Organizacja nie utrudnia udziału osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Do budynku jak i do wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym jak i przewodnikiem

 

 

 

 PDFDeklaracja Dostępności.pdf