- STAROSTWO POWIATOWE
- Wydziały i Biura
- Biuro Promocji i Partnerstwa Obywatelskiego
- Zadania Biura Promocji i Partnerstwa Obywatelskiego
Zadania Biura Promocji i Partnerstwa Obywatelskiego
Do podstawowych zadań Biura Promocji i Partnerstwa Obywatelskiego należy prowadzenie następujących spraw:
1) W zakresie promocji i informacji:
a) opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno – informacyjnych o Powiecie,
b) promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego powiatu w kraju i za granicą, c) udział w targach, przygotowanie ekspozycji,
d) kreowanie pozytywnego wizerunku Starostwa oraz Powiatu, działania z zakresu Public Relations,
e) przygotowanie i obsługa szkoleń, imprez oraz uroczystości organizowanych przez Starostwo Powiatowe,
f) współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie promocji Powiatu,
g) współpraca z organizacjami pozarządowymi,
h) koordynacja działań związanych ze współpracą zagraniczną Powiatu Namysłowskiego. Opracowanie dokumentów programowych oraz podejmowanie wspólnych działań,
i) realizacje zadań związanych z przynależnością Powiatu do związków i stowarzyszeń samorządu terytorialnego i innych stowarzyszeń.
2) W zakresie komunikacji społecznej:
a) tworzenie i modyfikacja powiatowego kalendarium imprez,
b) opracowywanie artykułów i redagowanie gazety samorządowej „Nasz Powiat Namysłowski”,
c) administrowanie serwisu internetowego powiatu www.namyslow.pl, w powierzonym zakresie,
d) obsługa profili powiatu na portalach społecznościowych,
e) przygotowywanie pism okolicznościowych i materiałów informacyjnych,
f) współpraca z mediami i ich monitorowanie,
g) obsługa medialna wydarzeń i imprez okolicznościowych,
h) tworzenie i aktualizacja bazy artystów, rzemieślników.
3) W zakresie funduszy zewnętrznych:
a) monitorowanie mediów i witryn internetowych instytucji związanych z wdrożeniem funduszy zewnętrznych w tym Unii Europejskich w zakresie edukacji,
b) tworzenie aplikacji projektowych – wypełnianie wniosków aplikacyjnych oraz niezbędnych załączników – dot. projektów edukacyjnych,
c) rozliczanie projektów edukacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i instrukcjami,
d) koordynacja realizacji projektów.
4) W zakresie nadzoru nad stowarzyszeniem i fundacjami:
a) sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia, z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
b) sprawowanie nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji,
c) występowanie do władz stowarzyszeń i fundacji w zakresie zgodności ich działania z przepisami prawa i postanowieniami statutu, w tym żądanie dostarczenia odpisów uchwał walnego zgromadzenia oraz niezbędnych wyjaśnień od władz stowarzyszenia,
d) współpraca z sądem, w zakresie prowadzonego nadzoru nad stowarzyszeniami, w tym występowanie z wnioskiem:
- o nałożenie grzywny na stowarzyszenie w razie niezastosowania się stowarzyszenia do żądań,
- o uchylenie niezgodnej z prawem lub statutem uchwały,
- o rozwiązanie stowarzyszenia, jeżeli jego działalność wykazuje rażące lub uporczywe naruszanie prawa albo postanowień statutu i nie ma warunków do przywrócenia działalności zgodnej z prawem lub statutem,
- o ustanowienie kuratora dla stowarzyszenia,
e) współpraca z sądem, w zakresie prowadzonego nadzoru nad fundacjami, w tym występowanie z wnioskiem:
- stwierdzenie zgodności działania fundacji z obowiązującymi przepisami prawa, statutem oraz celem w jakim fundacja została ustanowiona,
- o uchylenie uchwały zarządu fundacji, w tym o wstrzymanie wykonania uchwały do czasu rozstrzygnięcia sprawy,
- o zawieszenie zarządu fundacji i wyznaczenie zarządcy przymusowego,
- o likwidacje fundacji,
f) opracowanie rocznego planu kontroli stowarzyszeń i fundacji będących instytucjami obowiązanymi w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, w tym przeprowadzanie kontroli:
- na podstawie rocznego planu kontroli,
- doraźnych, które nie są ujęte w rocznym planie kontroli,
- doraźnych, na wniosek Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,
g) przekazywanie Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej:
- nie później niż do 31 grudnia roku poprzedzającego kontrolę - rocznych planów kontroli wraz z uzasadnieniem,
- nie później niż w dniu rozpoczęcia kontroli, chyba że przeprowadzenie kontroli wynika ze zaktualizowanego planu kontroli - zawiadomień o zamiarze przeprowadzenia kontroli doraźnej wraz z uzasadnieniem,
- w terminie 14 dni od dnia zakończenia kontroli lub wydania zaleceń pokontrolnych albo podjęcia decyzji o odstąpieniu od ich wydania – informacji o wynikach kontroli,
- na jego wniosek – potwierdzonych kopii dokumentacji zgromadzonej podczas kontroli.
h) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
i) wydawanie zaświadczeń na podstawie prowadzonej ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
j) realizacja obowiązku sprawozdawczego w zakresie aktualizacji bazy stowarzyszeń na portalu GUS,
k) udzielenie informacji nt. pozabudżetowych możliwości pozyskania funduszy na statutowa działalność stowarzyszeń.
5) W zakresie organizacji pozarządowych:
a) opracowanie projektu Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
b) zlecanie organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w ustawie realizację zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie,
c) wzajemne informowanie o się o planowanych kierunkach działania,
d) opisywanie merytorycznie faktur,
e) prowadzenie postępowania konkursowego w zakresie zlecania organizacjom pozarządowych i podmiotom wymienionym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
f) prowadzenie postępowania poza konkursowego w zakresie zlecania organizacjom pozarządowych i podmiotom wymienionym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
6) Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa merytorycznie związane z zadaniami wydziału.