Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zadania Biura Promocji i Partnerstwa Obywatelskiego

Do podstawowych zadań Biura Promocji i Partnerstwa Obywatelskiego należy prowadzenie następujących spraw:

1) W zakresie promocji i informacji:

a) opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno – informacyjnych o Powiecie,

b) promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego powiatu w kraju i za granicą, c) udział w targach, przygotowanie ekspozycji,

d) kreowanie pozytywnego wizerunku Starostwa oraz Powiatu, działania z zakresu Public Relations,

e) przygotowanie i obsługa szkoleń, imprez oraz uroczystości organizowanych przez Starostwo Powiatowe,

f) współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie promocji Powiatu,

g) współpraca z organizacjami pozarządowymi,

h) koordynacja działań związanych ze współpracą zagraniczną Powiatu Namysłowskiego. Opracowanie dokumentów programowych oraz podejmowanie wspólnych działań,

i) realizacje zadań związanych z przynależnością Powiatu do związków i stowarzyszeń samorządu terytorialnego i innych stowarzyszeń.

2) W zakresie komunikacji społecznej:

a) tworzenie i modyfikacja powiatowego kalendarium imprez,

b) opracowywanie artykułów i redagowanie gazety samorządowej „Nasz Powiat Namysłowski”,

c) administrowanie serwisu internetowego powiatu www.namyslow.pl, w powierzonym zakresie,

d) obsługa profili powiatu na portalach społecznościowych,

e) przygotowywanie pism okolicznościowych i materiałów informacyjnych,

f) współpraca z mediami i ich monitorowanie,

g) obsługa medialna wydarzeń i imprez okolicznościowych,

h) tworzenie i aktualizacja bazy artystów, rzemieślników.

3) W zakresie funduszy zewnętrznych:  

a) monitorowanie mediów i witryn internetowych instytucji związanych z wdrożeniem funduszy zewnętrznych w tym Unii Europejskich w zakresie edukacji,

b) tworzenie aplikacji projektowych – wypełnianie wniosków aplikacyjnych oraz niezbędnych załączników – dot. projektów edukacyjnych,

c) rozliczanie projektów edukacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i instrukcjami,

d) koordynacja realizacji projektów.

4) W zakresie nadzoru nad stowarzyszeniem i fundacjami:

a) sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia, z wyłączeniem nadzoru nad działalnością  stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,

b) sprawowanie nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji,

c) występowanie do władz stowarzyszeń i fundacji w zakresie zgodności ich działania z przepisami prawa i postanowieniami statutu, w tym żądanie dostarczenia odpisów uchwał walnego zgromadzenia oraz niezbędnych wyjaśnień od władz stowarzyszenia,

d) współpraca z sądem, w zakresie prowadzonego nadzoru nad stowarzyszeniami, w tym występowanie z wnioskiem:

- o nałożenie grzywny na stowarzyszenie w razie niezastosowania się stowarzyszenia do żądań,

- o uchylenie niezgodnej z prawem lub statutem uchwały,

- o rozwiązanie stowarzyszenia, jeżeli jego działalność wykazuje rażące lub uporczywe naruszanie prawa albo postanowień statutu i nie ma warunków do przywrócenia działalności zgodnej z prawem lub statutem,

- o ustanowienie kuratora dla stowarzyszenia,

e) współpraca z sądem, w zakresie prowadzonego nadzoru nad fundacjami, w tym występowanie z wnioskiem:

- stwierdzenie zgodności działania fundacji z obowiązującymi przepisami prawa, statutem oraz celem w jakim fundacja została ustanowiona,

- o uchylenie uchwały zarządu fundacji, w tym o wstrzymanie wykonania uchwały do czasu rozstrzygnięcia sprawy,

- o zawieszenie zarządu fundacji i wyznaczenie zarządcy przymusowego,

- o likwidacje fundacji,

f) opracowanie rocznego planu kontroli stowarzyszeń i fundacji będących instytucjami obowiązanymi w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, w tym przeprowadzanie kontroli:

- na podstawie rocznego planu kontroli,

- doraźnych, które nie są ujęte w rocznym planie kontroli,

- doraźnych, na wniosek Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,

g) przekazywanie Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej:

- nie później niż do 31 grudnia roku poprzedzającego kontrolę - rocznych planów kontroli wraz z uzasadnieniem,

- nie później niż w dniu rozpoczęcia kontroli, chyba że przeprowadzenie kontroli wynika ze zaktualizowanego planu kontroli - zawiadomień o zamiarze przeprowadzenia kontroli doraźnej wraz z uzasadnieniem,

- w terminie 14 dni od dnia zakończenia kontroli lub wydania zaleceń pokontrolnych albo podjęcia decyzji o odstąpieniu od ich wydania – informacji o wynikach kontroli,

- na jego wniosek – potwierdzonych kopii dokumentacji zgromadzonej podczas kontroli.

h) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych,

i) wydawanie zaświadczeń na podstawie prowadzonej ewidencji stowarzyszeń zwykłych,

j) realizacja obowiązku sprawozdawczego w zakresie aktualizacji bazy stowarzyszeń na portalu GUS,

k) udzielenie informacji nt. pozabudżetowych możliwości pozyskania funduszy na statutowa działalność stowarzyszeń.

5) W zakresie organizacji pozarządowych:

a) opracowanie projektu Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

b) zlecanie organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w ustawie realizację zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie,

c) wzajemne informowanie o się o planowanych kierunkach działania,

d) opisywanie merytorycznie faktur,

e) prowadzenie postępowania konkursowego w zakresie zlecania organizacjom pozarządowych i podmiotom wymienionym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

f) prowadzenie postępowania poza konkursowego w zakresie zlecania organizacjom pozarządowych i podmiotom wymienionym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

6) Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa merytorycznie związane z zadaniami wydziału.