Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Prowadzenie i aktualizacja bazy danych ewidencji gruntów i budynków

Miejsce załatwienia sprawy :
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami – Ewidencja gruntów i budynków pokój nr 10 tel. 77/4103 695 wew. 151, 153.

Podstawa prawna :

  1. Art. 22, 23 i art. 26 Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo Geodezyjne i Kartograficzne (Dz. U. z 2020 r. poz. 2052 z póź. zm. ).
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r. poz. 393 z póź. zm.).

Rozpoczęcie sprawy :
Osoba zainteresowana powinna złożyć wniosek o zmianę danych w operacie ewidencji gruntów i budynków (Załącznik nr 1 do sprawy), lub przedłożyć jeden z podanych dokumentów:

  • akty notarialne;
  • decyzje administracyjne;
  • zawiadomienia z Wydziału Ksiąg Wieczystych;
  • postanowienia z Sądu;
  • wykazy zmian gruntowych;
  • umowy dzierżawne.

Wymagane dokumenty :
Wypełniony wniosek o zmianę danych ewidencji gruntów i budynków lub jeden z w/w dokumentów (Załącznik nr 1 do sprawy).

Opłaty :
W tej sprawie opłat nie pobiera się.

Czas załatwienia sprawy :
Do 30 dni.

Zakończenie sprawy :

  • Wprowadzenie zmian w ewidencji gruntów i budynków,
  • Przekazanie do Wydziałów Finansowych właściwych urzędów gmin informacji o zmianach celem zmiany podatku.

Inne istotne informacje (uwagi) :
Ewidencja gruntów i budynków stanowi państwowy rejestr nieruchomości.