Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Jak uzyskać poświadczenie samodzielności lokalu mieszkalnego lub użytkowego ?

Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Budownictwa, I piętro, pokój nr 108, 109, 110, tel. +48 77/4103 695, wew. 108, 109, 110.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 24 czerwca 1994r. – o własności lokali (Dz.U. z 2020r. poz. 532).
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 poz.256).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020r.  poz. 1546).

Rozpoczęcie sprawy:
Złożenie wniosku o poświadczenie samodzielności lokalu mieszkalnego lub użytkowego.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia;
  • załączniki (podane na druku wniosku) .

Opłaty:
przy złożeniu wniosku: należy dokonać opłaty za wydanie zaświadczenia zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej (za wyjątkiem zwolnionych - wg ustawy). Opłaty wpłaca sie na konto Urzędu Miejskiego w Namysłowie nr: 93 8876 0009 0050 7860 2000 0001 w Banku Spółdzielczym w Wołczynie, oddział w Namysłowie - 17 zł za każdy lokal.
W przypadku ustanowienie pełnomocnika opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (oprócz  zwolnionych).

Czas załatwienia sprawy:
Do 7 dni.

Zakończenie sprawy:
Zaświadczenie o samodzielności lokalu.