- STAROSTWO POWIATOWE
- Wydziały
- Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich
- Zarządzanie kryzysowe
- Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
ZARZĄDZENIE Nr 12/03/2011
STAROSTY NAMYSŁOWSKIEGO
z dnia 01 marca 2011r.
w sprawie organizacji i zasad funkcjonowania
Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Namysłowie.
Na podstawie art. 18 ust. 1, 2 i 3 oraz art. 21 i art. 26 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007r. nr 89, poz. 590 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
- Tworzy się Powiatowy Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Namysłowie, zwane dalej „PCZK”, stanowiące bezpośrednio podległą Staroście Namysłowskiemu całodobową służbę dyżurną powiatu namysłowskiego.
- PCZK jest zintegrowanym stanowiskiem dyspozytorskim, przeznaczonym do realizacji ustawowych zadań związanych m. in. z pełnieniem całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego.
§ 2
Do podstawowych zadań PCZK należy:
- pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
- współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze
i humanitarne; - dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum;
§ 3
- Obsługę PCZK zapewni Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego (WSOiZK) Starostwa Powiatowego w Namysłowie – w pomieszczeniach Starostwa Powiatowego, oraz w ramach współdziałania - Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie - na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Starostą Namysłowskim a Komendantem Powiatowym PSP.
- Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej, na zasadzie zawartego porozumienia,
o którym mowa w pkt. 1. określi Dyżurnym PSK zadania z zakresu działania PCZK.
§ 4
Czas pracy PCZK:
- w trybie zwyczajnym – w celu zapewnienia wymiany i przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego:
- PCZK pracuje w dni robocze w godzinach pracy Starostwa i obsługiwane jest przez pracowników Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego;
- po godzinach pracy oraz w dni wolne od pracy:
- na Stanowisku Kierowania Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie, które odbiera komunikaty i ostrzeżenia w sytuacjach zagrażających zdrowiu lub życiu większej ilości osób lub mieniu o większych rozmiarach, albo środowisku na znacznych obszarach i niezwłocznie przekazuje taką informację Burmistrzowi Miasta Namysłów i Wójtom Gmin: Domaszowice, Pokój, Świerczów, Wilków na wskazane przez nich numery telefonów oraz Staroście Namysłowskiemu.
- w trybie alarmowym – w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej:
- w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej dyżur w PCZK pełniony będzie przez pracowników WSOiZK oraz pracowników Starostwa Powiatowego wskazanych przez Sekretarza Powiatu Namysłowskiego – zgodnie z harmonogramem dyżurów;
- decyzję o uruchomieniu PCZK w trybie alarmowym podejmuje Starosta.
§ 5
W uzasadnionych przypadkach Starosta może zmienić zasady działania PCZK.
§ 6
Sekretarza Powiatu zobowiązuję do:
- przygotowania wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego wynikających z treści niniejszego zarządzenia;
- zapewnienia wyposażenia PCZK zgodnie z obowiązującymi standardami w zakresie zarządzania kryzysowego w uzgodnieniu z Kierownikiem Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego;
- rozliczania godzin nadliczbowych przepracowanych przez dyżurującego pracownika w PCZK.
§ 7
Finansowanie zadań PCZK będzie realizowane z budżetu powiatu, w tym: dochodów własnych powiatu, dotacji celowych z budżetu państwa oraz środków z innych źródeł określanych corocznie w uchwale budżetowej – zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 8
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Powiatu Namysłowskiego i Kierownikowi Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego.
§ 9
Nadzór nad realizacją zarządzenia będę pełnił osobiście.
§ 10
Traci moc Zarządzenie Nr 37/10/2007 Starosty Namysłowskiego z dnia 29 października 2007r. w sprawie zarządzania kryzysowego w Powiecie Namysłowskim.
§ 11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.